18 marraskuuta 2010

Vanhoja aikoja part2

Nyt kun ollaan muutenkin vanhoja aikoja muisteltu voisin siirtyä vielä kauemmas ajassa lapsuuteen ellan blogista ottamallani haasteella.

1. Missä ja koska synnyit?
- Tampereen yliopistollinen sairaala 060994

2. Onko sinulla sisaruksia?
- jep miulla on iso perhe. Miul on isosisko 19v, kaks pikkuveljeä 15v ja 7v ja pikkusisko 11v

3. Olitko päivähoidossa vai kotihoidossa?
- Olin eka pikkulikkana kotihoidossa jossa opin tärkeän elämäntaidon, porskeiton oksennus lautaselle. sitten eskarin ja sitä edeltävän vuoden ihan tarhassa olin.


4. Oliko teillä lemmikkieläimiä?
-  Meillä oli kaksi marsua kun olin ala-asteeella ja leikin niitten kaa aina kun mull ei ollu muita kavereita.


5. Muistatko aikaa, kun ei vielä ollut lapsilla turvaistuimia, vaan keikuttiin etupenkkien välissä tai tapeltiin sisarusten kanssa siitä, kuka saa istua edessä?
-  Muistan se oli mahtavaa, kaikki automatkat piti aina riidellä niin aika kulu nopeemmin. Sitten perus oli se , että jokainen kysyi viiden minuutin välein ollaanko perillä ja kuinka pitkä matka vielä !


6. Oliko sinulla mielilelua?
-  En leikkiny oikee leluilla muistaakseni. Leikin aina kotia tai jtn semmoista. Ja koiraleikki oli kaikista kivoin leikki aina. Toisin sanoen kontattiin maassa monta tuntia putkee ja haukuttiin ja välillä opittiin uus temppu.


7. Mikä sinusta piti tulla isona?
- Mulla oli vaikka mitä ensimmäinen oli varmaan delfiininkouluttaja, kun olin ihan haltioissani delfiineistä. Sitten tuli vähän miehisempiä ammatteja kuten lehdenpainaja siis tehdastyöläinen(ja oij kyllä se oli toiveammattini kans pitkään) sitten oli varmaan näitä perus laulaja näyttelijä sun muuta.


8. Olitko ns. näkymätön kiltti lapsi vai jokapaikan apina?
- Olin vähän molempia, olin tosi kiltti äidin tyttö, mutta samalla myös tosi huomionkipee riiviö. Saatoin aina kun vieraitakin tuli niin esittää heille monta tuntia jtn maaailman vaikeinta kakaraa.


9. Kuljitko pihoilla leikkimässä, kotiavain kaulassa roikkuen?
-  Taisin kulkea. Muistan sen, että olin tosi katkera kun muilla oli hienot avainnauhat ja mulla semmoinen ruma mainosnauha.


10. Nukuitko valot päällä?
- Pimeetä en oo ikinä pelännyt. Nauroin aina vanhemmalle siskolle vaan kun se nukku.


11. Lempilastenohjelmasi?
-  Oliskohan ollu se joku "Arttu-maasika" tai joku tommonen, ihan mahtava. Salkkareita oon kans kattonu aika pienestä lähtien, vaikka äiti aina kielsi.

12. Muistatko ensimmäistä koulupäivääsi?
- En kunnolla muutakun, että äiti oli mukana, ja oli jotain superhyvää ruokaa.

13. Keräilitkö jotain?
- Keräilin tarroja ala-asteella joita aina vaihdeltiin toistemme kanssa. Keräilin myös ihan pienenä spice girls - purkista tulleita tarroja/tatskoja

14. Mikä oli lempiaineesi alaluokilla?
- Se tais olla matikka. Olin hirveen välkky oppilas.


15. Olitko koulukiusattu tai -kiusaaja?
- Ala-asteen vitoseen asti oli koulukiusattu mammutti-olemukseni takia. Mutta kutosellla aloin kiusaamaan muita hirveästi.

16. Mitä harrastit?
- Harrastin taitoluistelua, uintia, pianon soittoa ja klarinetin soittoa ainakin.


17. Ystäväsi?
- Mun paras kaveri oli meijjän naapuri Ellu, jota aina vähän määräilin ja siks siitä tykkäsinkin!

18. Mieluisin muistosi jostain ensiluokkien tapahtumasta?
- Se kun kilpailtiin aina kässässä kuka tekee nopeiten ja kun ite olin aina voittaja. Mutta lopputulos onkin juuri sen näköinen.

19. Minkälainen oli ensimmäinen opettajasi?
- Se oli mukava vanha nainen.


20. Oliko vanhemmillasi tiukka kuri?
-  No ei niillä pahemmin ollut. Kyll kotiintulo-ajat sun muut oli, mut olin niin kiltti ettei rajoja oikein ees tarvittu.


21. Miten perheesi lomaili?
-  Oltiin yhdessä tosipaljon ulkomailla. Esim : espanjassa, virossa, ruotsissa, thaimaassa, ranskassa, italiassa sun muualla. Sitten asuttiinkin hetki lontoossa kun olin pieni.

22. Lempiruokaasi natiaisena oli?
-  Varmaa joku suklaa tyyliiin tai karkit muuten.

23. Tupakoitiinko teillä vielä sisätiloissa?
- Meillä ei vanhemmat polta ollenkaan.

24. Mitä asioita pelkäsit?
- Pienenä? Pelkäsin ihan hulluna, että suomeen syttyy sota kun tää on itsenäinen, olin ihan friikki sen asian suhteen ja saatoin itkee sitä monta tuntia. Samoin kun pelkäsin murtovarkaita ja tarkistin joka ilta, että ovi on lukossa ja hellat pois päältä tulipalonvaralta.

25. Onko sinulla nykyään jo omia lapsia?
-  Eipä onneks. Ei olis viel tarvetta seuraavaan kymmeee vuoteen ainakaa vielä.

Ei kommentteja: